-
[맥락영문법] 영어는 후치수식, 뒤에서 꾸민다.맥락영어/맥락[영문법] 2020. 1. 23. 02:57
◎[맥락영문법] 영어가 잘 안되는 이유 그리고 영어원리와 공부법
영어가 흘러가는 방향은 크게 두 가지다.
1. 주어 → 먼곳
주어를 중심으로 시간상, 거리상 먼 곳으로 흘러가는 성질이 있다.
Tom hit) → John) → in the classroom) → yesterday).
2. 뒤로 가면서 자세하고 새로운 내용
뒤로 가면서 세부적인 부분으로 흘러가는 성질이 있다.
I saw) → the man) → singing) → with a spoon).
위 글에서 이야기했듯 영어는 뒤로 가면서 세부적인 부분으로 이야기하는 경향이 있다.
'(숟가락을 들고 노래하는) 사람'
우리는 앞에서 꾸미는 전치수식을 하지만
'the man (singing with a spoon)'
영어는 뒤에서 꾸미는 후치수식을 한다.
이번 글은 후치수식, 영어는 뒤에서 꾸미는 부분에 대해 이야기하려 한다.
단순히 뒤에서 꾸민다고 생각하면 되지만
해석할 때 가장 어색한 부분이기도 하다.
영어식 →→
She likes the man singing with a spoon.
그녀는 좋아한다. 그남자를(노래하는/숟가락을 들고).
←← 한국식
She ④likes ③the man ②singing ①with a spoon.
그녀는 숟가락을 들고 노래하는 남자를 좋아한다.
그렇다면 어떻게 명사를 뒤에서 수식하는지 보자.
1. 형용사
Something (special) is needed.
특별한 것이 필요하다.
2. 명사
My teacher, (Tom), is very kind to me.
나의 선생님 탐은 나에게 친절하다.
3. 전치사+명사
The book (on the table) is very expensive.
탁자 위에 있는 책은 매우 비싸다.
4. 준동사(p.p, ~ing, to부정사)
Tom (invited to the party) might go with Jane.
파티에 초대받은 탐은 제인이랑 갈거다.
The man (playing the piano) is Tom.
피아노치는 남자는 탐이다.
The plan (to go shopping) was canceled.
쇼핑 갈 계획은 취소되었다.
pp로 당하는 의미를, ing로 현재나 과거의 의미를, to로 미래의 의미를 더할 수 있다.
◎ [맥락영문법] 준동사: pp, ~ing, to부정사
5. 관계사
Tom (who loves her) is my teacher.
그녀를 사랑하는 탐은 나의 선생님이다.
◎ [맥락영문법] 관계사는 뒤에서 꾸민다. -관계대명사, 관계부사, 관계대명 소유격....
6. 접속사
The fact (that Tom loves her) is true.
탐이 그녀를 사랑한다는 사실은 진실이다.
명사를 뒤에서 꾸미는 부분을 한번 찾아보자.
1. The biggest cause of business failure is lack of money.
2. Females, the gatherers and carers, developed a preference for reddish colors.
3. Another factor that influences perception is the context.
4. Everybody in the picture was fighting.
5. They gain experience that might lead to a chance to play professionally.
6. They don’t have enough time to play.
7. Exotic Newcastle Disease caused by a fatal virus affects all species of birds.
8. They just needed to spot something dark.
9. Anyone damaging our environment should be arrested.
10. I have evidence that there is indeed more to life than life.
11. Phyllis does not realize the significance of the event.
12. There were many human bones piled inside several burial caves.
13. Ultrasound, an imaging technique, produces an image.
14. The frequency of sound waves used in ultrasound imaging ranges above human hearing.
15. He lives near an ancient settlement high in the Himalayas.
1. The biggest cause (of business failure) is lack (of money).
2. Females, (the gatherers and carers), developed a preference (for reddish colors).
3. Another factor (that influences perception) is the context.
4. Everybody (in the picture) was fighting.
5. They gain experience (that might lead to a chance (to play professionally)).
6. They don’t have enough time (to play).
7. Exotic Newcastle Disease (caused by a fatal virus) affects all species of birds.
8. They just needed to spot something (dark).
9. Anyone (damaging our environment) should be arrested.
10. I have evidence (that there is indeed more to life than life).
11. Phyllis does not realize the significance (of the event).
12. There were many human bones (piled inside several burial caves).
13. Ultrasound, (an imaging technique), produces an image.
14. The frequency (of sound waves (used in ultrasound imaging)) ranges above human hearing.
15. He lives near an ancient settlement (high in the Himalayas).
1. The biggest cause (of business failure) is lack (of money).
The biggest cause is lack. (가장 큰 원인은 부족이다.)
[S] be (C) 2형식 문장으로 주어와 보어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
The biggest cause (of business failure)
가장 큰 원인(사업 실패의)
주어 cause를 전치사 구로 수식
lack (of money)
부족(돈의)
보어 lack을 전치사 구로 수식
The biggest cause (of business failure) is lack (of money).
가장 큰 원인은(사업실패의) 부족이다(돈의)
2. Females, (the gatherers and carers), developed a preference (for reddish colors).
Females developed a preference.
[S] vt [O] 3형식 문장으로 주어와 목적어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
Females, (the gatherers and carers),
여성들(채집자이자 돌보는 사람인)
주어 Females를 명사로 보충 설명
a preference (for reddish colors)
선호(빨간색깔에 대한)
목적어 preference를 전치사 구로 수식
Females, (the gatherers and carers), developed a preference (for reddish colors).
여성들은(채집자이자 돌보는 사람인) 키웠다 선호를(빨간색깔에 대한)
3. Another factor (that influences perception) is the context.
Another factor is the context.
[S] be (C) 2형식 문장으로 주어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
Another factor (that influences perception)
또 다른 원인(인식에 영향을 미치는)
주어 Another factor를 관계사절로 수식
Another factor (that influences perception) is the context.
또 다른 원인은(인식에 영향을 미치는) 문맥이다.
4. Everybody (in the picture) was fighting.
Everybody was fighting.
[S] be (C) 2형식 또는 1형식 문장으로 주어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
Everybody (in the picture)
모든 사람(그림에 있는)
주어 Everybody를 전치사구로 수식
Everybody (in the picture) was fighting.
모든 사름은(그림에 있는) 싸우고 있는 중이다.
5. They gain experience (that might lead to a chance (to play professionally)).
They gain experience.
[S] vt [O] 3형식 문장으로 목적어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
experience (that might lead to a chance (to play professionally)).
경험(전문적으로 할 수 있는 기회로 이끌 수 있는)
목적어 experience를 관계사절로 수식
They gain experience (that might lead to a chance (to play professionally)).
그들은 얻는다 경험을(전문적으로 할 수 있는 기회로 이끌 수 있는)
6. They don’t have enough time (to play).
They don’t have enough time.
[S] vt [O] 3형식 문장으로 목적어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
enough time (to play).
충분한 시간(놀)
목적어 time을 to부정사로 수식
They don’t have enough time (to play).
그들은 가지고 있지 않다 충분한 시간을(놀)
7. Exotic Newcastle Disease (caused by a fatal virus) affects all species of birds.
Exotic Newcastle Disease affects all species of birds.
[S] vt [O] 3형식 문장으로 주어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
Exotic Newcastle Disease (caused by a fatal virus)
END(치명적인 바이러스에 의해 유발된)
주어END를 p.p.로 수식
Exotic Newcastle Disease (caused by a fatal virus) affects all species of birds.
END는(치명적인 바이러스에 의해 유발된) 영향을 준다 모든 종의 새들에게
8. They just needed to spot something (dark).
They just needed to spot something.
[S] vt [O] 3형식 문장으로 something을 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
something (dark).
어떤 것(어두운)
something을 형용사로 수식
They just needed to spot something (dark).
그들은 필요가 있다 찾을 어떤것을(어두운)
9. Anyone (damaging our environment) should be arrested.
Anyone should be arrested.
[S] vt [O] 3형식 문장으로 주어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
Anyone (damaging our environment)
누구든(손상입히는 환경을)
주어 Anyone을 ~ing로 수식
Anyone (damaging our environment) should be arrested.
누구든(환경을 손상입히는) 체포되어야 한다.
10. I have evidence (that there is indeed more to life than life).
I have evidence.
[S] vt [O] 3형식 문장으로 목적어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
evidence (that there is indeed more to life than life).
증거를(사실 더 있다는 삶이상이)
목적어 evidence를 접속사절로 수식
I have evidence (that there is indeed more to life than life).
나는 가지고 있다 증거를(삶에 삶 이상이 있다는)
11. Phyllis does not realize the significance (of the event).
Phyllis does not realize the significance.
[S] vt [O] 3형식 문장으로 목적어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
the significance (of the event).
중요성(그 사건의)
목적어 the significance를 전치사구로 수식
Phyllis does not realize the significance (of the event).
Phyllis는 알지못했다 중요성을(그 사건의)
12. There were many human bones (piled inside several burial caves).
There were many human bones.
vi [S] 1형식 문장으로 주어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
many human bones (piled inside several burial caves).
많은 사람 뼈들(쌓인 몇몇 무덤동굴 안쪽에)
주어 many human bones를 p.p.로 뒤쪽에서 수식한다.
There were many human bones (piled inside several burial caves).
많은 사람 뼈들이 있었다(쌓인 몇몇 무덤동굴 안쪽에)
13. Ultrasound, (an imaging technique), produces an image.
Ultrasound produces an image.
[S] vt [O] 3형식 문장으로 주어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
Ultrasound, (an imaging technique)
초음파는(영상기술)
주어 Ultrasound를 뒤에서 명사로 수식한다.
Ultrasound, (an imaging technique), produces an image.
초음파는(영상기술) 만든다 이미지를
14. The frequency (of sound waves (used in ultrasound imaging)) ranges above human hearing.
The frequency ranges above human hearing.
[S] vt [O] 3형식 문장으로 주어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
The frequency (of sound waves (used in ultrasound imaging))
주어 The frequency를 전치사구로 뒤에서 수식한다.
그리고 전치사구의 sound waves 를 p.p.로 뒤에서 수식한다.
The frequency (of sound waves (used in ultrasound imaging)) ranges above human hearing.
주파수는(음파의(사용되는 초음파영상에)) 범위를 넘는다 인간 듣기의
15. He lives near an ancient settlement (high in the Himalayas).
He lives near an ancient.
[S] vt [O] 3형식 문장으로 목적어를 뒤쪽에서 수식한 구조이다.
an ancient settlement (high in the Himalayas).
고대 정착지(히말라야 고지대의)
목적어 an ancient settlement를 형용사구로 뒤에서 수식한다.
He lives near an ancient settlement (high in the Himalayas).
그는 산다 고대정착지 근처에(히말라야 고지대의)728x90'맥락영어 > 맥락[영문법]' 카테고리의 다른 글
[맥락따라] 'disease' or 'illness' (0) 2020.01.28 [맥락따라] 'person' or 'people' (0) 2020.01.25 [맥락따라] 'try to...' or 'try ...ing' (0) 2020.01.14 [맥락영문법] 문장의 두번째 구성요소 -동사 (0) 2020.01.08 [맥락따라] 'can' or 'be able to' (0) 2020.01.05